برنامه های زیادی برای عکاسی آیفون وجود دارند. بیشتر این برنامه ها امکانات بهتری نسبت به اپلیکیشن دوربین آیفون ارائه می دهند.

 

 

از این میان ۱۰ مورد از بهترین برنامه های عکاسی آیفون را برای شما تدارک دیده ایم. گوشی خود را بردارید و همراه با سایت  World of Apps آماده یک ماجراجویی هنری باشید.

 

همان طور که عنوان شد، تعداد بیشماری از این برنامه ها در اپ‌استور وجود دارند که سیب‌اپ آنها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. با این وجود انتخاب بهترین گزینه کار ساده ای نخواهد بود. سه دسته اصلی در میان برنامه های عکاسی آیفون حرف اول را می زنند:

  • برنامه های ویرایش تصویر
  • برنامه های مختص دوربین
  • برنامه های اشتراک تصویر

برنامه های ویرایش و فوتوشاپ تصویر به شما کمک می کنند که پس از ثبت عکس موردنظر خود، آنها را ویرایش کرده و نتیجه بهتری کسب کنید. با چند ترفند و ابزار ساده می توانید تصویر معمولی خود را به یک شاهکار هنری تبدیل کنید.

اپلیکیشن اصلی آیفون عالی است. با این وجود امکاناتی مانند کنترل سرعت شاتر و ISO را به شما نمی دهد. اگر امکاناتی نظیر دوربین های DSLR را طلب می کنید، باید به فکر برنامه های شخص سوم باشید که در این مطلب معرفی خواهیم کرد.

پس از ثبت و ویرایش تصویر، موقع به اشتراک گذاری آن با دوستان، خانواده و جهان می رسد. برنامه های اشتراک گذاری این کار را به سادگی برای شما انجام می دهند. در ادامه، بهترین برنامه های عکاسی آیفون را با همدیگر مرور خواهیم کرد.

 

۱. اپلیکیشن سنپ‌سید (Snapseed)

 

در مطلب بهترین برنامه های رایگان آیفون در سال ۲۰۱۸، مختصری از این برنامه فوق العاده را با همدیگر بررسی کردیم. به صورت مختصر می توان امکانات فوق العاده زیر را برای سنپ‌سید برشمرد:

- تعداد بیشمار ابزار ویرایش تصویر در ساده ترین شکل ممکن

- مدیریت رنگ، نوردهی و شارپنس

- برش تصویر، چرخش و زاویه نمایش تصاویر

- منحنی های ویرایش (مانند منحنی رنگ)

- قلم و ابزارهای ترمیم فوق العاده

- فیلترهای سیاه و سفید، وینتج و کلاسیک

- بهبود تصاویر پرتره، حالت HDR و مات کردن بخشی از تصویر

- نوردهی دوبرابر، امکان افزودن متن و فریم

- قیمت رایگان در اپ‌استور

این اپلیکیشن را می توان بهترین برنامه عکاسی آیفون دانست. قیمت آن نیز رایگان است و به سادگی قابل دسترسی است. بیشتر برنامه های رایگان ویرایش تصویر امکانات محدودی ارائه می دهند. این در حالی است که سنپ‌سید بیشترین امکانات ممکن را در اختیار شما قرار می دهد. اگر قصد دانلود تنها یک برنامه را جهت ویرایش تصاویر خود دارید، سنپ‌سید بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.

تقریباً تمامی نیازهای ویرایش تصویر شما با سنپ‌سید برآورده می شود. بیشتر امکاناتی را که در دوربین های حرفه ای DSLR مشاهده می کنید، در این برنامه عکاسی آیفون وجود دارد. ابزارهای حرفه ای نظیر منحنی های ویرایش، برای یک برنامه آی او اس باورنکردنی است.

فیلترهای پیش فرض سنپ‌سید نیز شما را متحیر خواهند کرد. اگر بیشترین تغییرات را در کمترین زمان ممکن نیاز دارید، این فیلترها را امتحان کنید. برای مثال تبدیل تصاویر رنگی به سیاه و سفید همیشه جذاب بوده و احساس کلی تصویر را دگرگون خواهد کرد.

ابزارهای ویرایش پرتره نظیر روتوش و صاف کردن پوست صورت و براق کردن چشمها در این اپلیکیشن، باورنکردنی است. یکی از ابزارهای پرتره آن، موقعیت سر (head pose) است. توسط این ابزار حالت و موقعیت سر در بهترین حالت برای ثبت پرتره تنظیم می شود.

اگر تعداد زیادی تصویر جهت ویرایش دارید، قابلیت «اعمال آخرین تنظیمات» (Last Edits) را امتحان کنید. تغییراتی که روی آخرین تصویر خود انجام داده اید به صورت اتوماتیک روی تصویر جدید اعمال خواهد شد.

سنپ‌سید ابزاری حرفه ای برای افراد تازه کار و حتی کسانی است که به صورت حرفه ای با دوربین آیفون کار می کنند. امروزه فیلم های کوتاه و بلند فوق العاده ای توسط دوربین گوشی های هوشمند ساخته می شود. پس، از به کار بردن واژه «عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای توسط گوشی» تعجب نکنید.

 

۲. اپلیکیشن ویسکو (VSCO)

 

ویسکو نیز یکی از پیشرفته ترین برنامه های عکاسی آیفون بشمار می رود که امکانات چشمگیری برای ارائه دارد. برخی از این امکانات به صورت زیر هستند:

- اعمال فیلترها تنها با یک بار ضربه زدن

- قابلیت تنظیم میزان شدت فیلتر

- ابزارهای ویرایش همچون برش، تغییر نوردهی، رنگ و شارپنس

- دارای دوربین اختصاصی با قابلیت تنظیمات دستی

- ابزار اشتراک گذاری تصاویر

- قیمت رایگان با امکان خرید برخی ویژگی های اضافی

 

ویسکو را می توان بهترین برنامه عکاسی آیفون در زمینه فیلتر دانست. فیلترهای ویسکو بسیار زیبا و چشم نواز هستند و ظاهر فیلم های قدیمی را تداعی می کنند. قیمت این برنامه در اپ‌استور رایگان است. مجموعه ای از فیلترها به همراه برنامه عرضه می شود و امکان خرید فیلترهای بیشتر نیز وجود دارد.

 

 

دیگر ابزارهای ویراش تصویر این برنامه نیز قابل توجه هستند. تصحیح رنگ، نوردهی و شارپنس از مهمترین این ابزارها هستند. توسط ویسکو نه تنها می توانید تصاویر خود را ویرایش کنید، بلکه دوربین این برنامه نیز امکانات عالی در اختیار شما قرار می دهد. توسط دوربین ویسکو می توانید تنظیمات دستی نظیر کنترل سرعت شاتر، تغییر ISO و تعادل رنگ سفید (White Balance) را در اختیار داشته باشید.

پلتفرم اشتراک گذاری این اپلیکیشن نیز در نوع خود جالب است. می توانید تصاویر خود را پس از ثبت و ویرایش، در این پلتفرم به اشتراک گذاشته و تصاویر افراد دیگر را نیز مشاهده کنید. بدین ترتیب تمامی نیازهای شما از ثبت تا اشتراک گذاری عکس در ویسکو برآورده می شود.

 

۳. اپلیکیشن تاچ‌ریتاچ (TouchRetouch)

 

برترین ویژگی و شعار این برنامه امکان تغییر و روتوش تصویر با یک کلیک است. تاچ‌ریتاچ روی یک ویژگی خاص تمرکز کرده و آن هم حذف موارد ناخواسته از تصاویر است. برخی از مهمترین ویژگی های تاچ‌ریتاچ به شرح زیر هستند:

- حذف موارد ناخواسته ثبت شده داخل تصویر

- حذف کابل های برق داخل تصویر

- حذف اشیاء تنها با یک بار لمس

- ابزار هوشمندانه حذف خطوط ناخواسته

- ابزارهای متنوع انتخاب اشیاء جهت حذف از تصویر

- ابزار کلون جهت حذف کلی یک شیء

- قیمت ۱.۹۹ دلار

 

تاچ‌ریتاچ ابزاری اختصاصی جهت حذف موارد ناخواسته از تصاویر است. بسیاری مواقع پیش می آید که یک تصویر فوق العاده توسط دوربین گوشی خود ثبت می کنید؛ پس از مشاهده تصویر، وجود یک سطل آشغال، علائم راهنمایی، کابل برق یا کسی که انگشت خود را در دماغش فرو برده شما را ناامید می کند. تاچ‌ریتاچ برای حذف این اشیاء ناخواسته داخل تصویر به ساده ترین شکل ممکن ساخته شده است.

 

 

شاید ویژگی حذف موارد ناخواسته برای یک اپلیکیشن کمی ساده به نظر برسد اما این قابلیت بسیار اساسی و ضروری است. کافی است توسط انگشت خود شیء موردنظر را انتخاب کنید و تاچ‌ریتاچ در کسری از ثانیه آن را برای شما ناپدید می کند.

این برنامه با تشخیص پیکسل های اطراف تصویر و جایگذاری آنها روی شیء موردنظر تصویر را اصلاح خواهد کرد. نمونه این ویژگی در فوتوشاپ نیز وجود دارد اما این قابلیت برای یک اپلیکیشن موبایل فوق العاده است.

توسط این برنامه می توانید مشکلات موجود در پرتره ها را نیز به سادگی برطرف کنید. حذف جوش و لک ها به سادگی یک بار لمس در تاچ‌ریتاچ امکان پذیر است.

حذف کابل های برق نیز آسان تر از همه موارد دیگر است. کافی است ناحیه شامل کابل برق را انتخاب کرده و کار را به کاردان (تاچ‌ریتاچ) بسپارید. حتی لازم نیست دقت زیادی برای انتخاب ناحیه به خرج دهید. قیمت این برنامه در اپ‌استور ۱.۹۹ دلار تعیین شده است.

 

 

۴. اپلیکیشن ادوبی لایت‌روم سی‌سی (Adobe Lightroom CC)

 

ین ابزار ویرایش تصویر که توسط شرکت ادوبی ارائه شده است، برای افراد معمولی و حرفه ای یکی از بهترین برنامه های عکاسی آیفون محسوب می شود. برخی از ویژگی های بارز لایت‌روم به شرح زیر است:

- ابزار قدرتمند ویرایش تصویر با رابط کاربری ساده

- اعمال فیلترها با یک کلیک جهت ویرایش سریع

- منحنی های ویرایش و ابزارهای ترکیب رنگ حرفه ای

- ویرایش بخشی از تصویر، ترمیم و تغییر زاویه دید تصویر

- دستیابی به ظاهر یکنواخت تصاویر متعدد با اعمال تنظیمات دلخواه ذخیره شده روی آلبومی از تصاویر

- همگام سازی ویرایش با فضای ابری ادوبی (Adobe Creative Cloud) بین آیفون، آیپد، کامپیوتر و وب

- دوربین اختصاصی با قابلیت ثبت تصاویر RAW

- قیمت رایگان با قابلیت خرید برخی امکانات اضافی

 

لایت‌روم یکی از برنامه های عکاسی آیفون است که امکانات حرفه ای را در عین سادگی به شما ارائه می دهد. دوربین این برنامه قابلیت ثبت تصاویر RAW را دارد. این برنامه برای افراد تازه کار و حرفه ای یکی از بهترین ابزارهای ویرایش تصویر است. فوتوشاپ یکی از حرفه ای ترین برنامه های ویرایش تصویر است و لایت‌روم نیز محصول دیگر شرکت سازنده فوتوشاپ (ادوبی) برای آیفون است. البته نسخه دسکتاپ این برنامه نیز وجود دارد.

 

 

توسط اسلایدرها و فیلترهای این برنامه، ویرایش تصاویر در کوتاه ترین زمان ممکن قابل انجام است. ابزارهای حرفه ای و قدرتمندی نیز جهت دستیابی به نتایج بهتر در لایت‌روم در نظر گرفته شده است. منحنی های تدوین و ترکیب رنگ، برخی از این امکانات پیشرفته به شمار می روند.

این برنامه رایگان است اما جهت دستیابی به برخی امکانات پیشرفته تر باید آن را به نسخه پولی ارتقا دهید. ترمیم بخشی از تصویر و تغییر زاویه دید، مواردی از این امکانات پولی هستند. شاید اکنون دلیل برتری سنپ‌سید را درک کنید که این امکانات را به صورت رایگان در اختیار شما می گذارد. امکان دسترسی به تصاویر از طریق فضای ابری ادوبی نیز با ارتقا به نسخه پولی امکان پذیر خواهد بود.

سادگی استفاده و ابزارهای جذاب ادوبی به احتمال زیاد شما را جذب خود خواهد کرد و آن را به ابزار اصلی ویرایش تصویر شما تبدیل می کند.

 

 

۵. اپلیکیشن افترلایت ۲ ( after light 2 )

 

فترلایت نیز یکی از بهترین برنامه های عکاسی آیفون است که امکانات جذاب و خلاقانه ای را در اختیار شما قرار می دهد. برخی از برترین ویژگی های این برنامه به شکل زیر هستند:

- تنظیم نوردهی، رنگ و شارپنس تصاویر

- امکانات پیشرفته نظیر منحنی ها و ادغام تصاویر (Blending)

- افزودن لایه هایی مانند تلألؤ نور و گرد و غبار برای جذابیت تصاویر

- نوردهی دوگانه جهت ترکیب تصاویر و خلق آثار فوق العاده

- افزودن متن به تصاویر

- فیلترهای رایگان و حرفه ای

- قیمت ۲.۹۹ دلار

 

اگر ویرایش تصاویر به بهترین شکل ممکن را طلب می کنید، افترلایت شروع مناسبی برای شما خواهد بود. افترلایت ۲ را می توان یکی از بهترین برنامه های عکاسی آیفون در زمینه ویرایش تصاویر دانست. تعداد زیادی ابزارهای ویرایش تصویر و گزینه های هنری و متفاوت با نصب افترلایت ۲ در اخیتار شما قرار می گیرد. جدای از امکانات فوق العاده، سادگی استفاده از آن نیز یکی از ویژگی های بارز این برنامه عکاسی آیفون است.

 

 

بزارهای ویرایش نظیر رنگ، نوردهی، شارپنس و برش تصویر در افترلایت ۲ وجود دارد. با افزودن لایه ها و فیلترهای متنوع می توانید حالت تصویر خود را به کلی دگرگون کنید. تعدادی فیلتر با نصب افترلایت ۲ در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید فیلترهای بیشتری نیز به صورت رایگان دانلود کنید.

اگر با فوتوشاپ کار کرده باشید، با قابلیت نوردهی دوگانه نیز آشنایی دارید. این قابلیت که در افترلایت ۲ وجود دارد به شما امکان خلق تصاویر هنری فوق العاده را توسط ترکیب چند تصویر متفاوت می دهد. افزودن متن و ابزارهای هنری نیز به شکل گیری طرح نهایی شما کمک خواهد کرد.

قیمت این برنامه در اپ‌استور ۲.۹۹ دلار تعیین شده است. تعهد شرکت سازنده بر این است که پس از خرید این برنامه دیگر نیاز به خرید هیچ ویژگی داخل برنامه نخواهید داشت و تمامی امکانات آن به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. برای مثال می توان به دانلود فیلترهای بیشتر که از آن صحبت کردیم اشاره کرد. موارد رایگان بیشتری نیز هر ماه به اپلیکیشن اضافه می شود.

 

 

عکس بگیرید؛ تجربه کسب کنید؛ مهارت خود را افزایش دهید؛ توسط این ابزار، تصاویری خلق کنید که باور اینکه با گوشی آیفون گرفته شده اند، سخت باشد.

اگر شما نیز برنامه های عکاسی آیفون بهتری سراغ دارید آن را با ما و دیگر دوستان خود در World  of Apps در میان بگذارید. منتظر دیدگاه های شما و تجربه هایتان از عکاسی با گوشی آیفون هستیم.

 

منبع: iphonephotography